Monday, December 26, 2011

Cinta Muka Buku???



nice song,,:)
with a better message for muslim and youth nowdays,,^^
Put IMAN and ISLAM in your heart,,then 
you gonna like this song,,
very very much,,:)


Credit to: mr. efef :)
Ex-Kisas batch 55 ,,^^

Saturday, December 24, 2011

The Best~



if u wanna do something,,just give your Best shoot,,:)





Be  The Best model for others,,,^_^

Thursday, December 22, 2011

it's for you,,sis,,~


hye there,,,,
it's your birthday,,,
hve a nice one and splending all the year,,
^_^

i'm sorry that i didn't wish it straight foward to you,,
saje jer,,:)
just wanna mke it a little bit difference compared to all the person who wished you,, :)
if you found my blog,,then you gonna find this birthday wishes,,>_<
see,,,special ryte??
mna ada orng pnah buat mcm ni,,kn,,hehe

tp what if u didnt found my blog??
hhmmm,,x per la,,i'll give you a hint,,hehe,,
ala,,,if u reading it now,,it's mean,,u had already found it la,,
ish2,,membebel bnyk plak,,sorry2,,:)



so,,again my dear sis,,,
Happy 17th Birthday,,
i know that i've not been such a good senior for you,,
and even we are not connected by blood, relatives or yada yada yada,,,~
but for me,,u r my sis,,:)
i appreciated what u had give to me,,
and thnks for evrythng,,
i miss the moment we spent together,,
and my wish for you,,
may succes and happiness always be with you,,~
love u sis,,,~






May Allah bless you,,guide you,,and protect you always and always,,~





Sunday, December 18, 2011

Sabar Yer~


♥ “Allaah has already written the names of your spouses for you. What you need to work on is your

 relationship with Allaah. He will send her/him to you when you’re ready. It is only a matter of 

time.” ♥

P/s: tak payah sibuk2 nak cari,,,Allah dah tentukan,,just wait for the moment,,hehe,,

^_^

Friday, December 16, 2011

Sharing is Caring,,


Hadis Nabi :
" Sampaikan daripadaku, walaupun satu ayat,,"


P/s: Tak baik kedekut ilmu,, >, ^


New Dream~


"Bekerjalah kamu seolah-olah kamu akan hidup selamanya, dan beribadahlah kamu seolah-olah kamu akan mati esok pagi."




 " beribadahlah kamu seolah-olah kamu melihat-Nya.
Jika kamu tidak dapat melihat-Nya maka ketahuilah bahwa Dia melihatmu"
(HR. Bukhari Muslim)

Thursday, December 15, 2011

Redha~



عَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ 
“Boleh jadi, kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah yang paling mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui.” (QS. Al-Baqarah:216)



Monday, December 12, 2011

Teruskan perjuangan ~


Come on~
keep smiling even how hard the situation is,,~



"Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya. Dia mendapat pahala kebaikan yang diusahakannya dan dia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya. (Mereka berdoa dengan berkata): Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau mengirakan kami salah jika kami lupa atau kami tersalah. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami. Engkaulah Penolong kami; oleh itu, tolonglah kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum-kaum yang kafir."
[Surah Al-Baqarah; 286]


Ayuh!! Keep moving!! 

Soebang Fighting!! hehehe~
 * ni la ayat yg best friends aku slalu ckp bila aku sedih,, thnks dear~


* i found this somewhere,,nice pic,,heheh~

"malas bergarit perut lapar,,"



Live your own fairy tail~

Week End~



this is always what happened to a student,, ~

P/s: it's happen to me ryte now,, ;)

" waktu itu umpama pedang, 
jika kamu tidak memotongnya,
 nescaya ia akan memotong kamu,,"

I wish my eyes could speak~


I wish my eyes could speak~

What my heart feels for you~

Cause my lips can lie on what is true~

My eyes couldn't~

because~

Even i close them~

i can still see you~


* A really meaningfull poem,, :)

Muslimah,,,we belongs to our husband,,hehe



P/s : senyum tu mmg sedekah,,tp jgn la pemurah sngt,, ^_^


Hhhmmm~




Did u ever experience this kind of situation??
haha,,,
sometimes when i think back about it,,
it's kinda funny,,~
u keep thinking, thinking,thinking and thinking.,,~ 
should u start the conversation with him/her??
and lastly~
POP!!!! 
she/he OFFLINE!!


The end~ 

daaaaa~ menyesal mcm tu jer,,,haha
sedih ada,, nak nangis ada,,
trus emosi terganggu,,
tak boleh nk concentrate study,,
  
tolong laaa~ 
buang masa kot!!

Katakanlah kepada laki-laki yang beriman: Hendaklah mereka menahan pandangannya dan memelihara kemaluannya. 
(an- Nuur: 30)

Sebagaimana hal ini juga diperintahkan kepada kaum wanita beriman, 
ALLAH berfirman;
Dan katakanlah kepada wanita yang beriman: Hendaklah mereka menahan pandangannya dan memelihara kemaluannya. 
(an- Nuur: 31)





Tuesday, November 15, 2011

Fitrah Manusia Sukakan Hiburan :)


fitrah manusia?
hve you ever heard this words before?
and do you know what does it means??
it's mean,,
sesuatu yng secara azalinya wujud dlm diri manusia,,
sbgai contoh,,fitrah manusia untuk beragama,
fitrah manusia sukakan kecantikan,,
same goes to music,,

is it wrong for us as a muslim to listen to music?

Islam itu mudah. Tidak terlalu memudahkan dan tidak menyusahkan. 

Sekali lagi jangan susahkan islam yang mudah.boleh sja nak berhibur dalam islam selagi mana tidak melanggar syariat islam, 

وَمِنَ ٱلنَّاسِ مَن يَشۡتَرِى لَهۡوَ ٱلۡحَدِيثِ لِيُضِلَّ عَن سَبِيلِ ٱللَّهِ بِغَيۡرِ عِلۡمٍ۬ وَيَتَّخِذَهَا هُزُوًا‌ۚ أُوْلَـٰٓٮِٕكَ لَهُمۡ عَذَابٌ۬ مُّهِينٌ۬

Maksudnya :"Dan ada di antara manusia: Orang yang memilih serta membelanjakan hartanya kepada cerita-cerita dan perkara-perkara hiburan yang melalaikan; yang berakibat menyesatkan (dirinya dan orang ramai) dari agama Allah dengan tidak berdasarkan sebarang pengetahuan dan ada pula orang yang menjadikan agama Allah itu sebagai ejek-ejekan; merekalah orang-orang yang akan beroleh azab yang menghinakan."


Menjawab pada persoalan boleh atau tidak hendak berhibur. kita tidak boleh menolak
 fitrah manusia sukakan hiburan. namun begitu fitrah perlu dikawal dengan agama dan akal bukan dengan nafsu.

so.as a conclusion.boleh atau tidak untuk kita berhibur,menari atau menyanyi?
the answer is YES. but it must follow syariat islam! 
no mixing of gender and 
for women. they cannot sing or dance in front of man or 'non-muhrim' 

Tinggalkan amalan kita meninggalkan solat sebelum ke konsert. Tinggalkan amalan kita bercampur-campur lelaki dan perempuan ketika konsert. Tinggalkan amalan kita taksub dengan konsert sampai terlompat-lompat lupa Tuhan. Tinggalkan amalan-amalan tersebut dan ambillah jalan berhibur yang tak bercanggah dengan Islam.



p/s: spent a moment for ur self to think about it,,:)


Saturday, November 12, 2011

Baiknya Tuhan kita~



Hadis:
“Mahukah kamu semua aku tunjukkan amalan yang lebih baik dan lebih suci di sisi Tuhan-mu dan yang lebih tinggi kedudukannya? Lebih baik bagi kamu berbanding menginfakkan emas dan perak? Lebih baik dari kamu bertempur dengan musuh, kamu memancung mereka dan mereka memancung kamu?” para sahabat menjawab: “Bahkan wahai Rasulullah,” baginda bersabda: “Zikrullah taala.”

p/s: zikirlah,,jgn biar hati keras kerna terlalu inginkan dunia,,:)

Life!


Kita tidak akan pernah bisa mengubah masa lalu, tetapi kita masih bisa bertindak mulai sekarang untuk mencipta sejarah baru.

Stop thinking about what others said,,~if u keep thinking,,u wont go anywhere,,
ur life is ur life,,not their life!
LIVE YOUR LIFE TO THE FULLEST!!!! 

keep moving~

       

Sekali gagal tak bermakna akan gagal untuk selamanya kn??
itu lah yang selalu org ckp,:)
just keep ur self on the right track,,keep moving,,
just one more extra step,,n u got it~


    Sesungguhnya makna sabar itu adalah jika engkau telah berupaya dengan keras, lalu apa yang engkau
 upayakan itu tidak berhasil, dan engkau merasa kesal tetapi engkau tetap tabah , itulah sabar yang hakiki. 
Ketahuilah olehmu bahwa, kesabaran memberi kenikmatan dalam beramal. Jika seseorang hamba tidak 


memilki 
kesabaran, ia tidak akan mampu mencapai derajat orang bertaqwa. Sebab salah satu ciri orang yang 


bertaqwa 
adalah sabar atas penderitaan yang menimpa dirinya. ( Abdullah bin Al-Mubarak )


Musibah yang menimpamu tidak akan hilang dengan keluhan. Musibah hanya dapat diatasi dengan kesabaran
 dan keridhaan. Janganlah engkau menjadikan musibah sebagi penambah dosa, yaitu engkau tidak bersabar
 dan tidak merelakan musibah yang menimpa dirimu. Jika engkau banyak mengeluh, musibah yang menimpa
 dirimu malah menambah dosamu, bukan menjadi kifarat atas dosamu. Sungguh rugi orang yang mengeluh 
atas ujian Allah. Musibah yang menimpa hanya menambah beban dosa ( Ali Al-Khaswash )

p/s: sesungguhnya Allah bersama dengan orang2x yg bersabar,,^^




Thursday, November 3, 2011

Hijab,,:)


forthesakeofAllah:

May Allah swt warm your hearts towards the hijab. May He (swt) make hijab easy on you and reward you 

immensely for struggling and striving for His sake.

Don’t wait until you’re not ready faith wise. When you wear the hijab, inshaAllah you will want to be a better

 Muslimah. Just because you now represent Islam and the whole ummah.

Do what Allah swt commanded you to do and with the right intentions and inshaAllah you will find your faith 

increasing.

Don’t say inshaAllah I’ll wear it in the future. How do you know you have a future?

I love you all for the sake of Allah. May He make it easy on all of you. :)


Monday, October 24, 2011

Just Smile~

Just give your best shot!



got the point?
For me,,what had she said is true,,
If u had workhard, but u still didn't get the things that u want,
it's mean,,u haven't put enough effort in ur works,,~



But sometimes,,
maybe it's ur fate,,^^
someone said to me,,
" Kalau awk da usaha sehabis mampu,,tp tetap tak dpt apa yg awk nak,,
mungkin itu bukan rezeeki awk,,:) "
ada betul jgak apa 'dy' ckp,,kn?? hehe


p/s: mintak maaf,,gmbar diatas ada unsur tak solehah sikit,,hehe,,
yg baik  dijadikan teladan,,yg buruk dijadikan sempadan,,:)





Wednesday, October 19, 2011

Life must go on~







"Beruntunglah mereka yang hari ini lebih baik daripada hari semalam,

terpedayalah mereka yang hari ini sama seperti hari semalam, 

celakalah mereka yang hari ini lebih buruk daripada hari semalam."

Wordless Wednesday~






There is no power and no strength except in Allah. 

Tuesday, October 18, 2011

Menangislah~


Menangislah dibahuku~

kau datang padaku seperti biasa
ku sambut bahagia dengan tangan terbuka
kau balas dengan senyuman seadanya
ku tahu ada sesuatu yang berbeza

kau hanya diam seribu bahasa
hanya di matamu yang cuba berbicara
bahwa saat ini hatimu terluka
kau tahu ku ada di sini untukmu

mencuba tak berkedip
menahan tegar di hujung mata
hingga kau pun tak kuasa
berderailah airmata
dalam pelukku kau curahkan semua

menangislah...
kadang manusia terlalu sombong tuk menangis
lalu untuk apa airmata telah dicipta
bukan hanya bahagia yang ada di dunia
menangislah...
di bahuku kau berikanku kepercayaan
bahwa laramu adalah haru biruku
kerna ku adalah sahabatmu

menangislah...(dibahuku ku disini untukmu)
menangislah...(dibahuku kerna ku sahabatmu)


p/s: thnks for giving ur shoulder for me to cry on,,^^


Sunday, October 16, 2011

Sakit itu kifarah dosa,,,~



Selalu x mengeluh bila sakit?? ^^
mesti la pnah kn??
tipu la kalau kta x pernah,,,:)
at least,,u'll say,,
"knpa la aku dmam ni?? "
tmbh2 kalau ada event pnting,,n because u get sick,,u cant mke it,,
uiiissshhhh,,lg la mngeluh kn,,hehe

well they said,,
Ada 4 malaikat yg akan mendatangi kita bila kita sakit,,~

Ucapan Rasulullah SAW tersebut diriwayatkan oleh Abu Imamah al Bahili. Dalam hadis yang

 lain Rasulullah bersabda :

“Apabila seorang hamba mukmin sakit, maka Allah mengutus 4 malaikat untuk datang 

padanya.”

1. Malaikat pertama akan mengambil kekuatannya sehingga dia lemah

2. Malaikat kedua akan ambil rasa lazat makanan dari mulutnya

3. Malaikat ketiga akan mengambil cahaya yang terang dari mukanya sehinggalah mukanya berubah menjadi pucat

4. Malaikat keempat mengambil dosa drpd si sakit, maka sucilah dia dari dosa.



 Tatkala Allah akanmenyembuhkan hamba mukmin itu, Allah memerintahkan kepada malaikat 1, 2 dan 3 

untuk mengembalikan kekuatannya, rasa lazat, dan cahaya di wajah sang hamba.



Namun untuk malaikat ke 4, Allah tidak memerintahkan untuk mengembalikan dosa-dosanya kepada hamba

 mukmin. Maka bersujudlah para malaikat itu kepada Allah lalu berkata :

“Ya Allah mengapa dosa-dosa ini tidak Engkau kembalikan?”



Allah menjawab : “Tidak baik bagi kemuliaan-Ku jika Aku mengembalikan dosa-dosanya setelah 

Akumenyulitkan keadaan dirinya ketika sakit. Pergilah dan buanglah dosa-dosa tersebut ke dalam laut.”


Dengan ini, maka kelak si sakit itu berangkat ke alam akhirat dan keluar dari dunia dalam keadaan suci dari

 dosa sebagaimana sabda Rasulullah SAW : 

“Sakit panas dalam sehari semalam, dapat menghilangkan dosa 

selama setahun.”




“Apabila seorang hamba yang beriman menderita sakit, maka Allah memerintahkan kepada para malaikat 

agar menulis perbuatan yang terbaik yang dikerjakan hamba mukmin itu semasa sihat dan semasa waktu 

senangnya.”



p/s: 
Jangan lah mengeluh yer,,,malah bersyukurlah apabila ditimpa musibah,,sekurang-kurangnya kita tahu,, 

ALLAH masih sayangkan kita,,:)

Friday, October 14, 2011

Be A good Muslimah~





Jadi, janganlah sesekali kita merasa lemah. Wanitalah sebenarnya yang 

membuat seseorang lelaki itu kuat. Itulah salah satu sebab mengapa Nabi 

meletakkan wanita setaraf pada lelaki dan tidak lebih rendah”.




Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa bulan Ramadhan, 

memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia dari pintu

 syurga mana sahaja yang dikehendaki.

Jihad itu Sakit~





Allah Ta'ala berfirman pula:
 "Berangkatlah engkau semua, dengan rasa ringan atau berat dan berjihadlah dengan harta-harta dan dirimu semua fisabilillah." 
(at-Taubah: 41)

Antara Jihad yang paling besar :
Jihad melawan nafsu~

RECHARGE YOUR IMAN,,^^

New Breath~





Assalamualaikum,,
hye there,,
did you guys see any different in my blog?
No?? haha,,mmg la,,sbb awak mybe new comers,,^^
those who always visit my blog would recognize something different,,is it?? hehe,,
i've chnge the bckground, the header,,and also my cute shoutbox,,hehe

insyaAllah,,with all this new things,,
i'll try to mke my blog useful for others,,
i'll put all the knowledge that i get to shared with u guys,,^^
feel free to read it ok,,:)

“Nak buat baik, sangatlah mudah, Maniskan wajah, lembutkan lidah.”


bear in ur mind:~

” SAMPAIKANLAH WALAU SEPOTONG AYAT -Sabda Rasulullah SAW”

Thursday, October 13, 2011

I LOVE ALLAH :)







Orang yang mencintai sesuatu takkan melewatkan sedetik pun waktunya untuk mengingat

 sesuatu itu. Termasuk ketika mencintai Allah subhana wa taala, maka pasti Allah akan 

menjadi

 sesuatu yang paling diingat... ❤

Rasulullah salallaahu alaihi wasalam bersabda;

"Perbanyaklah berdzikir kepada Allah, walaupun hingga mereka mengatakan bahwa kalian

 adalah orang gila."

[HR. Ahmad 11226]

Apalah artinya dianggap gila, bila ternyata kita sedang tergila-gila kepada Allah...

SubhanAllah... ❤


❤ I LOVE ALLAH ❤