Monday, October 24, 2011

Just Smile~

Just give your best shot!



got the point?
For me,,what had she said is true,,
If u had workhard, but u still didn't get the things that u want,
it's mean,,u haven't put enough effort in ur works,,~



But sometimes,,
maybe it's ur fate,,^^
someone said to me,,
" Kalau awk da usaha sehabis mampu,,tp tetap tak dpt apa yg awk nak,,
mungkin itu bukan rezeeki awk,,:) "
ada betul jgak apa 'dy' ckp,,kn?? hehe


p/s: mintak maaf,,gmbar diatas ada unsur tak solehah sikit,,hehe,,
yg baik  dijadikan teladan,,yg buruk dijadikan sempadan,,:)





Wednesday, October 19, 2011

Life must go on~







"Beruntunglah mereka yang hari ini lebih baik daripada hari semalam,

terpedayalah mereka yang hari ini sama seperti hari semalam, 

celakalah mereka yang hari ini lebih buruk daripada hari semalam."

Wordless Wednesday~






There is no power and no strength except in Allah. 

Tuesday, October 18, 2011

Menangislah~


Menangislah dibahuku~

kau datang padaku seperti biasa
ku sambut bahagia dengan tangan terbuka
kau balas dengan senyuman seadanya
ku tahu ada sesuatu yang berbeza

kau hanya diam seribu bahasa
hanya di matamu yang cuba berbicara
bahwa saat ini hatimu terluka
kau tahu ku ada di sini untukmu

mencuba tak berkedip
menahan tegar di hujung mata
hingga kau pun tak kuasa
berderailah airmata
dalam pelukku kau curahkan semua

menangislah...
kadang manusia terlalu sombong tuk menangis
lalu untuk apa airmata telah dicipta
bukan hanya bahagia yang ada di dunia
menangislah...
di bahuku kau berikanku kepercayaan
bahwa laramu adalah haru biruku
kerna ku adalah sahabatmu

menangislah...(dibahuku ku disini untukmu)
menangislah...(dibahuku kerna ku sahabatmu)


p/s: thnks for giving ur shoulder for me to cry on,,^^


Sunday, October 16, 2011

Sakit itu kifarah dosa,,,~



Selalu x mengeluh bila sakit?? ^^
mesti la pnah kn??
tipu la kalau kta x pernah,,,:)
at least,,u'll say,,
"knpa la aku dmam ni?? "
tmbh2 kalau ada event pnting,,n because u get sick,,u cant mke it,,
uiiissshhhh,,lg la mngeluh kn,,hehe

well they said,,
Ada 4 malaikat yg akan mendatangi kita bila kita sakit,,~

Ucapan Rasulullah SAW tersebut diriwayatkan oleh Abu Imamah al Bahili. Dalam hadis yang

 lain Rasulullah bersabda :

“Apabila seorang hamba mukmin sakit, maka Allah mengutus 4 malaikat untuk datang 

padanya.”

1. Malaikat pertama akan mengambil kekuatannya sehingga dia lemah

2. Malaikat kedua akan ambil rasa lazat makanan dari mulutnya

3. Malaikat ketiga akan mengambil cahaya yang terang dari mukanya sehinggalah mukanya berubah menjadi pucat

4. Malaikat keempat mengambil dosa drpd si sakit, maka sucilah dia dari dosa.



 Tatkala Allah akanmenyembuhkan hamba mukmin itu, Allah memerintahkan kepada malaikat 1, 2 dan 3 

untuk mengembalikan kekuatannya, rasa lazat, dan cahaya di wajah sang hamba.



Namun untuk malaikat ke 4, Allah tidak memerintahkan untuk mengembalikan dosa-dosanya kepada hamba

 mukmin. Maka bersujudlah para malaikat itu kepada Allah lalu berkata :

“Ya Allah mengapa dosa-dosa ini tidak Engkau kembalikan?”



Allah menjawab : “Tidak baik bagi kemuliaan-Ku jika Aku mengembalikan dosa-dosanya setelah 

Akumenyulitkan keadaan dirinya ketika sakit. Pergilah dan buanglah dosa-dosa tersebut ke dalam laut.”


Dengan ini, maka kelak si sakit itu berangkat ke alam akhirat dan keluar dari dunia dalam keadaan suci dari

 dosa sebagaimana sabda Rasulullah SAW : 

“Sakit panas dalam sehari semalam, dapat menghilangkan dosa 

selama setahun.”




“Apabila seorang hamba yang beriman menderita sakit, maka Allah memerintahkan kepada para malaikat 

agar menulis perbuatan yang terbaik yang dikerjakan hamba mukmin itu semasa sihat dan semasa waktu 

senangnya.”



p/s: 
Jangan lah mengeluh yer,,,malah bersyukurlah apabila ditimpa musibah,,sekurang-kurangnya kita tahu,, 

ALLAH masih sayangkan kita,,:)

Friday, October 14, 2011

Be A good Muslimah~





Jadi, janganlah sesekali kita merasa lemah. Wanitalah sebenarnya yang 

membuat seseorang lelaki itu kuat. Itulah salah satu sebab mengapa Nabi 

meletakkan wanita setaraf pada lelaki dan tidak lebih rendah”.




Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa bulan Ramadhan, 

memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia dari pintu

 syurga mana sahaja yang dikehendaki.

Jihad itu Sakit~





Allah Ta'ala berfirman pula:
 "Berangkatlah engkau semua, dengan rasa ringan atau berat dan berjihadlah dengan harta-harta dan dirimu semua fisabilillah." 
(at-Taubah: 41)

Antara Jihad yang paling besar :
Jihad melawan nafsu~

RECHARGE YOUR IMAN,,^^

New Breath~





Assalamualaikum,,
hye there,,
did you guys see any different in my blog?
No?? haha,,mmg la,,sbb awak mybe new comers,,^^
those who always visit my blog would recognize something different,,is it?? hehe,,
i've chnge the bckground, the header,,and also my cute shoutbox,,hehe

insyaAllah,,with all this new things,,
i'll try to mke my blog useful for others,,
i'll put all the knowledge that i get to shared with u guys,,^^
feel free to read it ok,,:)

“Nak buat baik, sangatlah mudah, Maniskan wajah, lembutkan lidah.”


bear in ur mind:~

” SAMPAIKANLAH WALAU SEPOTONG AYAT -Sabda Rasulullah SAW”

Thursday, October 13, 2011

I LOVE ALLAH :)







Orang yang mencintai sesuatu takkan melewatkan sedetik pun waktunya untuk mengingat

 sesuatu itu. Termasuk ketika mencintai Allah subhana wa taala, maka pasti Allah akan 

menjadi

 sesuatu yang paling diingat... ❤

Rasulullah salallaahu alaihi wasalam bersabda;

"Perbanyaklah berdzikir kepada Allah, walaupun hingga mereka mengatakan bahwa kalian

 adalah orang gila."

[HR. Ahmad 11226]

Apalah artinya dianggap gila, bila ternyata kita sedang tergila-gila kepada Allah...

SubhanAllah... ❤


❤ I LOVE ALLAH ❤




Wednesday, October 12, 2011

Jangan berkira :)







A: Kenapa beri duit kepada orang minta sedekah tu?

B: Sebab dia minta sedekahlah. Kesian dia, sakit.

A: Ish! Tipu semua tu. Sihat wal-afiat je aku tengok.

B: Urusan aku dengan Allah dah selesai dalam bab ini. Allah tanya aku, kemana duit

 dibelanjakan? Aku boleh jawab, aku bagi sedekah. Kalau dia tipu, itu urusan dia dengan

 Allah 

[senyum]

A: Erk. Betul betul betul.


Moral: Tangan di atas lebih mulia dari tangan di bawah. Banyakkan bersedekah, jangan suka

 berkira. Ia bermanfaat di dunia dan akhirat.






P/s: senyum pun sedekah,, :D

New Day,,New Promise~


"Umat Islam harus cemerlang
Hari ini mesti lebih baik dari semalam
Jangan buang masa
Siapa kata kita tidak boleh
Kita punya Allah Maha Kuasa
Kita punya kuasa tenaga
Doa sebagai senjata
Umat Islam sentiasa boleh
Umat Islam SENTIASA BOLEH!!"


“ Barangsiapa yang hari ini dia lebih baik dari semalam, maka dia dari kalangan mereka yanng beruntung. Barangsiapa yang hari ini dia sama seperti semalam, maka dia dari kalangan yang rugi. Barangsiapa yang hari ini dia, lebih teruk dari semalam, maka dia di kalangan orang yang celaka” Mafhum Hadith Rasulullah SAW.



Monday, October 10, 2011

Keep Believing in Yourself~



MUET Speaking Test tomorrow morning,,~
Pray for me k,,^^
Bismillahitawakaltua'lAllah,,

Patient~

"Sabar itu separuh drpd IMAN"

Allah~


P/s : please keep strong my IMAN~

Friday, October 7, 2011

"Ikhlas A.K! " ~


hve u guys read this novel??
what?? not yet??
ok,,now i want u guys go and buy this novel,
and read it,,
Why??
Because i say so,,^^

hehe,,i just bought this book last night.
and i finished read it within six hours,,non stop!
haha,,it's such a good book to read by anybody.
even a kid about eight to ten years old also can read this.
full with humor, love, a little bit of english languange can be learn.
and also this book provide the readers with a few ayat quran.
i never read a book like this!

A story about a rich girls.
a daughter of a businessman, or mybe more  correct known as a billioner businessman,
she meet this so-called "ustaz" guy,
who's nme Adam Khalis.
and that's where all the story begins.
how exacactly Adam chnge this girls nme Kaseh Kaisara into muslimah.
a few conflict where there. of course! it's a novel. there must be a climax 
where everything will mess around and the conflict appear..
a good story line. not cliche. and the most important.
i enjoy reading it!

here a few part from the novel which i really like :~ 

"okay, lets straight to the point. Awak nak apa?"
Adam menyoal apabila dua tiga minit berlalu dan Kaseh masih diam membisu.
"" Kaseh nak jd girlfriend Adam,"
" I'm sorry?? Kenapa....Kaseh nak jadi..girlfriend Adam?"
"sebab Kaseh suka Adam"
" Kaseh..Kaseh,,,hidup ni tak boleyh based on saya-suka-awak dan awak-suka-saya dan kita hidup happily ever after. its more than that. Life has its thorns too."

............................................................................


Adam yang sedang elok membaca buku ilmiah, fiqh Al-Harakah terus mengangkat wajah apabila ditegur Kaseh. cepat-cepat dia menundukkan semula pndngannya apabila terpndang pakaian kasih yang nyata sekali tidak cukup kain. Adam beristighfar panjang. Dia mencapai jeket hitamnya lalu menghulurkannya pada Kaseh. "cover yourself, please,"
"Huh?? Kenapa pula?' tnya Kaseh.
"For your own modesty."

...............................................................................

orait. i think it's enough until here,,
nnt beli sendiri la yer,,hehe,,


P/s: beli taw! 

Thursday, October 6, 2011

Sahabat~








Kulayarkan kerinduan di lautan memori
Mengimbau kenangan indah yang menyentuh emosi
Masih segar di ingatan saat mesra berputik
Hadirmu bawa sinaran cahaya inspirasi
Sahabat
kau sesungguhnya
Temanku di kala suka dan lara

Tika ku buntu diselubungi sendu
Kau tiupkan ketabahan untuk ku ukir senyuman
Bagaikan embun hilang diterbit fajar
Kau pergi jauh mengejar cita
Menggapai redha yang ESA
Duhai sahabat dengarkanlah
Bicara hati ini
Meskipun jarak memisahkan
Namun tiada noktah kasih
Biarlah waktu menentukan
Nilai ukhwah yang terjalin
Terusakanlah perjuangan
Hingga ketitisan darah yang terakhir
Dan aku…masih di sini
Terus mendaki puncak tertinggi hidupku
Dan aku…terus menanti
Saat yang manis akan berulang kembali
Sahabat…


"Selemah-lemah manusia ialah orng yg x boleyh mencari sahabat dan orng yg lebih lemah drpada itu ialah orng yg mensia-siakan sahabat yang telah dicari"
~Saidina Ali~

Thanks for the appreciation~




taken from : wherePHALANGESdancing

hehe,,at the first moment i read this,,
i was a little bit shocked.
i can't belive she did this.
it was soooooo cute~

THANKS SIS..!

i never meet someone who really appreciated me like this.
doesnt mean the the person before didn't appreciated me at all,,:)
 u r such a sweet person sis..thanks! 


xOxO~

Wednesday, October 5, 2011

Erti hidup pada memberi~



Memberi 
tak semestinya menerima.
jangan pernah rasa penat memberi.
dan kita harus ingat. memberi kepada seseorang tak semestinya 
kita akan menerima drpd orng yang sama.
What goes around comes around.
that's what they said.~

Memberi tak semestinya hadiah.
ia juga boleyh jd kasih syang,
boleyh jga jd satu senyuman.
boleyh jd juga satu bentuk pertolongan.
dan juga kemaafan..~


Memberi,
cukup dengan hanya memberi,
kita akan merasakan kebahagiaan,
kebahagiaan atas keikhlasan memberi,
kebahagian atas kebahagiaan penerima,
kebahagian kerna itu sbnrnya 
erti kehidupan..~

Memberi 
jangan pernah mengaharap balasan,
takut nnt kecewa terlalu mengharap,
memberi biarpun hnya sekelumit cuma,
andai ia bermakna
sudah cukup menenangkan hati,~


Terlalu bnyak kebaikkan dalam memberi.
yang paling penting,
ikatan kasih sayang dapat diterapkan
hubungn silaturrahim dpt dieratkan.
yang penting, memberi,
ikhlas kerana Allah,,~

"Semakin banyak memberi semakin indah dan bermakna hidup ini. 
Konsep paling mudah pemberian ialah memberi dengan setulus rasa dan kasih sayang. 
Agar nantinya pemberian itu walau berat mana sekalipun t
idak akan payah melakukannya dan tidak sesekali berbekas sesal. 
Melengkapkan 24 jam saban hari di bumi Allah, 
tidak akan pernah kita jauh dari saling memberi dan menerima. 
Dan sesungguhnya tangan yang memberi itu terlebih baik dari yang menerima."


psssst,,jaga2 tatkala meberi hati,,
takut nnt bg pada org yg slah,, ;)

Home sweet Home~


At last~ I'm home!! 
ibu, ayah, achik, adik, abang. i'm back!
hehe,,excited la plak,, :p
siapa x seronok dpt balik rumah kan,,:)
i got my own bed back. my own ipod shuffle. my television. astro. and all my novel.
OMG. it's so fun!

but even i got back all my stuff.
i should remember one thing.
no matter how happy i am.
i should not forget my responsibility as a servant.
i should not let my self too happy with this world.
i got job to do.
for the akhirat~.

note for myself..
dont watch movie too much! T___T
dont forget to recite quran everyday
dont forget to keep ur self close to Allah.
do want u wanna do.
but never cross the line.
use ur time to the fullest~
make it worth.!!

lastly~

BE A GOOD PERSON TO EVERYONE AROUND YOU!!




Tuesday, October 4, 2011

It's ur gift! ~


Hey there,,yea,,you! it's you,,no! don't look back..not the person behind you.
IT'S YOU,,~
just now when u said wanna a gift.
i started to think.
what should i give you? 


so.after thinking for a thousand times
i thought i make wrong thing by dealing with u about this.
how can i get there and put a gift beside u??
i wish i had doremon's magic door. so that i can go to ur place..
hehe,,^^
well.how could i hve that magic door if doremon also does not exist?? TT
its funny.
now i'm stuck ryte here.


listen.
i'm sorry because i cannot give u a REAL gift.
but i really hve something for u.
something speacial mybe..


Dear sis..
even u and i have known each other for less than 1 week i think..
thnks for being such a nice person for me.
this is for u~






ilysm,,<3



credit to Blizzard Casper