Tuesday, February 8, 2011

Life Must Go ON

Orang ckp,,walau apa pun terjadi,,hidup perlu diteruskan,,,
"They say,,past is past,,we need to move on to see the future,,but how can we move on when our past is the only thing we ever wanted in the future~"
Bila difikirkan balik,,,teringin sangat nak ulang zaman persekolahan dlu2,,dr drjah 1 smpai form 5,,
[ tp UPSR,PMR, SPM nak soalan yg sama kluar,,hehe.. :)]
biar pon wktu zaman nie la,,,mcm2 berlaku,,skrg,,,ia da jadi sejarah,,,kan??
kalau wktu sekolah rendah dlu,,,tyme tue,,x knal kwn laki ker pompuan,,
tibai jer smua,,,haha,,
tyme aku dlu,,,wktu skolah rendah la zaman yg mencabar,,,tp menarik,,
igat lg,,wktu tue,,drjah 1,,,bwu msuk skolah,,,wktu ckgu bwak pusing2 skolah,,x pay attention,,asyik teringat nk balik jer,,,x ingat pejabat kat mna,,,bilik guru kat mna,,toilet kat mna pown x tawu,,
nak dijadikan cerita,,,one day nie,,,dlm kelas,,da x tahan da nie,,,nk ke tndas,,,
ish,,,nak ajak kwn sebelah,,x knal lg,,,nk ckp kat ckg,,,ckg tengah mngajar,,,
ayoyo,,,mcm mna nie,,aarrhhhh,,,lntak la,,,
tibe2,,aku trus nangis,,,,waaaaaa,,,,,
smua org pelik,,,ckgu tnya..."nape nie aifa?",,,
"nak gi tndas,,," smbil ngis bgtawu ckgu,,,
malu giler wei,,,,haha,,,
biasalah,,zman kanak2,,,
tyme darjah 6,,,aku gadoh ngn sorg bdk laki nie,,,ketua pngawas,,kalo x silap nma dy aimi naim,,,hehe
mcm mna ntah bole gduh,,,pastu,,dy tolak aku,,aku tolak la balik,,skali jatuh atas dy,,malu kot,,, :)
smua org gelak,,,aku x de la jatuh btol2 ats dy,,smpat jgak aku b'paut kat krusi,,
tp,,lpas 2,,smua kwn2 ckp aku pgang dy,,b'dosa!!!!
trus aku ngis,,,[ nangis lagi,,x de keje laen kn aku nie...] :)
welll,,,tue smua kngan zaman sekolah rendah,,,
skrg msuk plak zman skolah mnengah,,zaman yg ccomplecated tp,,m'beri kngan yg t;indah,,,
dr skolah nibong tebal,,,aku pindah ke KISAS,,,
dkt nibbong tebal,,biasalah,,,first tyme duk asrama,,,
tp x homesick pown,,ada rmai kwn baik2,,,ada naimah,,fathiah,,dinie,,suraya,,faizatul,,and others,,
wktu nie kira da dewasa la kan???
hehe,,mula la nk mnggatal,,dr form 1 smpai form 3 asyik minat dkt abg form 5 jer,,,
haha,,,biasalah,,cinta monyet,,, :)
x de satu pown yg b'kekalan,,ntah ingt lg ke x nma diorng,,hehe,,
tyme dkt kisas,,,f4,,mna bley minat abg f5,,,nnt kna black list ngan badar,,hehe,,:)
x de la,,,wktu nie da dpt kesedaran da,,,da jd bdk baik,,kan2???
sronok sgt skolah dkt sini,,,ada liyana,,nada,,nisa',,sahira,,amnah
diorng kwn baik aku,,,
especially liyana,,,kitorng nie,,kdng2 mcm anjing ngan kucing pown ada,,,asyik gadoh jer,,,
tp,,baik jer smpai skrg,,,[insyaAllah,,untuk slamanya,,]
bnyak jgak pndapat yg bertentngan antara kitorng,,tp apa2 pown yg jd,,kitorng slalu b'sama,,
lpas gadoh baik balik,,nasib baik la liyana nie seorg pemaaf org nya,,aku nie pandai memujuk,,hehe:)
sronok sgt kwn dngn dy,,,bnyak yg kmi kongsi b'sma,,,knangan,,masalah,,berita gmbira,,
dy slalu ada untk support aku,,kwn2 yg laen tue muncul tyme akhir taon f5,,,
sronok giler,,study sama2,,mkan sma2,,gdoh pown sama2,,hehe,,
tp kmi smua saling melengkapi antara satu sma laen,,,siap ada TKU lg dlm grop nie,,,
hehe,,kp biro disiplin pown ada,,,hehe,,,nak yg pndai nyanyi pown ada,,yg happening2 skit,,yg bdk klas first pown ada,,,smua ada la,,,sronok sgt,,,biarpown smua nya untuk seketika,,
tpi Allah dah titipkan mahabbah dlm diri km,,
km bersatu,,berkawan,,,bersahabat kerana Allah,,

"Ya Allah,,aku pohon darimu Ya Allah,,atas ikatan yg tlah engkau ciptakan ini,,,janganlah engkau putuskan ia,,kekalkanlah kasih syng yg ada diantar kami,,,lembutkan lah hati untuk kami saling memaafi,, untuk saling memahami,,,ya Allah,,kami bersyukur atas nikmatmu ini,,engkau hadirkan sahabat buat kami,,,moga2 Ya Allah,,kami kekal di jalanmu ya Allah..."










0 comments:

Post a Comment

So,,ada apa2 pesanan untk saya? ^^