Sunday, May 15, 2011

Happy Teachers Day!!


CIKGU!!!
So guys,,this time,,nie la tjuk entri saya,,:)
Sesiapa disini yang x tawu apa itu ckgu??? sila angkat tangan!! haha,,sori,,i cant see u,,:)
tapi saya berani jamin,,tiada siapa pon yg baca blog aku nie,,tanpa mengetahui apa itu maknanya words "CIKGU",,everyone has their own teacher,,so do i,,:)
Ok,,memandangkan entri nie khas untuk cikgu2 di luar sana,,TERpaksalah aku tulis skema,,
x boleh ada 'short form',,hehe,,:) ye la,,dulu time skolah,,cikgu x pernah la pula ajar gna 'short form' nie,, jd untuk menunjukkan aku nie,,anak murid cikgu,,aku akan guna 'full form' ,,hehe( ada erk istilah tue??)
ooppppsss,,mind that i'm not going to be HIPOKRIT!! it just me,,going to show some respect to my beloved teacher,,CIKGU,,I LOVE YOU SO MUCH!!

Secara jujurnya,,saya tak tahu apa yang nak ditulis disini,,dah lama juga la saya berfikir,,tapi tetap tak dapat idea,,jadi daripada saya terus termenung,,saya buat keputusan untuk cari idea dalam internet (maklum la,,zaman da maju,,hehe) then suddenly,,i started to realize that,,ia akan lebih menyentuh kalbu kalau saya tulis sendiri,,daripada saya ambil idea orang lain,,kan cikgu?? :)
haishhh,,mcm da panjang ni menaip,,tp tak ada apa2 point pun yang disampaikan,,hehe
sabar2,,nak tulis la ni,,
hhhmmm,,,ermmm,,uurrmmmm,,
ohhh tidak!! saya masih tak tahu nak tulis apa,,huhu T_T
macam ni lah,,kepada sesiapa sahaja yang sedang membaca entri ini sekarang,,
ingatlah,,biar siapa pun awak sekarang,,kejayaan awak bermula dari seorang yang bergelar cikgu,,
biar lah awak nak ckp yang awak ni pandai sebab memang ada DNA BIJAK dalam diri awak ker,, awak memang dah pandai semula jadi ker,,
tapi hakikatnya,,semuanya bermula dengan ajaran seorang GURU!!
siapa yang ajar awak ABC?? siapa yang ajar awak 123??
(memang la ada yang belajar dengan mak dia,,tapi cikgu ajar lebih formal)
nilai seorang cikgu tak dapat kita bandingkan dengan apa2 pun,,
sangat berharga,,mereka sanggup berkorban apa saja demi anak murid yang tersayang,,
pekerjaan yang dilakukan sangatlah mulia,,
tanpa mengira penat dan lelah,,mereka lalui hari2 mereka,,demi amanah yang dipikul,,
untuk mendidik anak2 bangsa

"Ya Allah Ya Tuhanku,,Sesungguhnya Engkau lah tuhan yang maha kuasa,,aku mohon padamu,, ampunilah dosa guru2 aku,,setiap insan yang pernah mengajar aku,,biarpun hanya satu patah perkataan,,hati mereka sangat mulia aku kira,,pengorbanan yang mereka lakukan,,bukan saja pada aku,,jua pada sahabat2 aku,, hingga kini,,kami mampu berjaya ke tahap ini,,Ya Allah,,Kau kuatkanlah iman mereka,,Cekalkan hati mereka,,agar mereka mampu untuk meneruskan amanah yang mereka pikul,,menjalankan dengan sebaik mungkin,,sungguh,,tidak terbalas jasa mereka,,apa yang mampu aku lakukan hanyalah berdoa,,agar Engkau kurniakan mereka hidayah dan rahmatmu,,kasih sayang,,dan sediakanlah satu tempat yang istimewa untuk mereka di dalam syurgamu,,Amin"


Salam Sayang Dari Anak Muridmu,,
Aifa Nadhirah bt Muhammad Sazri




0 comments:

Post a Comment

So,,ada apa2 pesanan untk saya? ^^